free delivery από 69€

Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Λίστα αγαπημένων

Η λίστα αγαπημένων είναι άδεια

Καλάθι

Το καλάθι σας είναι άδειο

Ο Κύριος Μουσικούλης του Zaranikas Music Store.

Γειά σου! Είμαι ο κύριος Μουσικούλης και είμαι εδώ για να προσπαθήσω να λύσω κάθε σου απορία.

Μπορεί το κούρδισμα με ηλεκτρονικό χορδιστήρι να έχει (ή μάλλον είχε μέχρι πρόσφατα) πολλούς ενάντιους, διότι η αλήθεια είναι ότι το μουσικό όργανο δεν μπορεί να χορδιστεί με την ίδια ακρίβεια όπως "με το αφτί" (όταν υπάρχει μία σωστή νότα αναφοράς) και γιατί στη συνύπαρξη πολλών μουσικών οργάνων δεν υπάρχει η ίδια αυτή νότα αναφοράς ή ακόμα και γιατί το αφτί "καλομαθαίνει" και δεν εξασκείται, παρ' όλα αυτά δεν παύει να έχει λύσει τα χέρια όλων των αρχάριων μουσικών αλλά και των επαγγελματιών "πάνω στη δράση" και τις υψηλές εντάσεις! Παρατηρώντας, μέσα από την καθημερινή επαφή με αρχάριους επίδοξους μουσικούς, ότι πολλοί δε γνωρίζουν να το χρησιμοποιούν σωστά, οι φίλοι μου αποφάσισαν να φτιάξουν έναν όσο το δυνατόν πιο απλό και άμεσο οδηγό χρήσης αυτών των πολύ χρήσιμων μηχανημάτων.

 

Η συχνότητα χορδίσματος

 

Ξεκινώντας, λοιπόν, πρέπει να αναφερθεί ότι το κούρδισμα γίνεται πάντα στα 440Hz, αν και η φυσική συχνότητα του ήχου είναι τα 432Hz. Ως συνέπεια, το κουρδιστήρι μας πρέπει να είναι πάντα ρυθμισμένο στα 440Hz, μια ρύθμιση που διαθέτουν 9/10 χορδιστήρια (στα υπόλοιπα απλά δε δίνεται η δυνατότητα των άλλων συχνοτήτων). Σε κάθε άλλη περίπτωση, το κούρδισμα δε θα γίνει σωστά.

 

Η κλίμακα του Ντο

 

Στη συνέχεια πρέπει να αναφερθούμε στην κλίμακα του Ντο και την αλληλουχία στις Νότες, κάτι που αποτελεί και το πρώτο θεωρητικό μάθημα σε κάθε ωδείο. Ακολουθεί η κλίμακα του Ντο: Ντο - Ρε - Μι - Φα - Σολ - Λα - Σι - Ντο, το οποίο και αποτελεί μια ολόκληρη οκτάβα, όπως ονομάζεται, δηλαδή μια σειρά από 8 νότες. Οι διεθνείς συμβολισμοί των νοτών (οι οποίοι χρησιμοποιούνται από τα κουρδιστήρια) έχουν ως εξής:

 

Ντο C
Ρε D
Μι E
Φα F
Σολ G
Λα A
Σι B
Ντο C
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα διαστήματα των Νοτών

 
Συνεχίζοντας το μάθημα θεωρίας μας, πρέπει να αναφερθούν τα διαστήματα από νότα σε νότα. Όπως μπορείτε να δείτε και παραστατικά  στην εισαγωγική εικόνα του άρθρου, όλες οι νότες μέσα σε μια οκτάβα απέχουν ένα τόνο (ή δύο ημι-τόνια) εκτός από την απόσταση μεταξύ Μι (E) - Φα (F) και Σι (B) - Ντο (C) που απέχουν 1 ημιτόνιο, τη μισή απόσταση δηλαδή. Ανάμεσα σε όλες τις άλλες νότες υπάρχει ένα ενδιάμεσο διάστημα που ονομάζεται είτε με την πρώτη σε σειρά νότα αυξημένη με μια δίεση (#) είτε με τη δεύτερη ακολουθούμενη από μία ύφεση (b). Για παράδειγμα, ανάμεσα στις Ρε (D) και Μι (E) υπάρχει η ενδιάμεση νότα Ρε# (D#) ή Μιb (Eb), η σωστή ονομασία της οποίας έχει να κάνει με την αρμονία της μουσικής, κάτι που δεν υπάρχει λόγος ανάλυσης στο παρόν άρθρο.
 
vasiki_theoria_tis_mousikis_skitso.jpeg
 

 

Σε βοήθησε αυτό που διάβασες;

 

Αυτά είχα να σου πω εν συντομία για το συγκεκριμένο ζήτημα. Γενικά, προσπαθώ να στα μεταφέρω όσο πιο απλοποιημένα γίνεται γιατί θέλω να με καταλαβαίνουν όλοι. Οπότε, ελπίζω να σου άρεσε :)

Θέλεις να μάθεις κι άλλα; Πάτα στον αντίστοιχο σύνδεσμο και διάβασε τις απαντήσεις μου στα πιο συνηθισμένα ερωτήματα που ακούν οι φίλοι μου σχετικά με αυτό το ζήτημα:

Το ξέρεις, ότι υπάρχουν και θεωρητικά & τεχνικού περιεχομένου άρθρα που μπορούν να σε βοηθήσουν; Για παράδειγμα:

 

Κύριε Μουσικούλη, εξακολουθώ να έχω απορίες.

 

Αλήθεια; Είσαι σίγουρος/-η ότι διάβασες αναλυτικά όλα τα άρθρα των φίλων μου τεχνικών; Αν ναί, στείλε μου την ερώτησή σου στη φόρμα που ακολουθεί:

 

Ελλάδα +30

Δε θες να σου ξεφεύγει τίποτα;